Yasuko Sawaguchi Profile

11.23.2023

沢口靖子
奥村尚子

Yasuko Sawaguchi
Naoko Okumura

今年の1月に東宝シンデレラに選ばれて、『刑事物語 part III』でこの夏にデビューして、『ゴジラ』は、2作めの映画です。

“Godzilla” is my second movie after being selected as Toho Cinderella in January of this year and debuting this summer with “Keiji Monogatari Part III.”

ゴジラは特撮ですから、ゴジラを見るシーンでも、実際はいませんから、スタッフの人が目線を決めるんです。長い棒に発泡スチロールをさして、動かしながら「これがゴジラだ」という感じで。

Godzilla is a special effects film, so even in the scenes where Godzilla can be seen , he isn’t actually there, so the staff decides the perspective. They put a piece of Styrofoam on a long stick and moved it around, thinking, “This is Godzilla.”

だからこちらでお芝居はするんですけど、目の動きは、やはりとまどいましたね。難しかったです。

That’s why I acted here, but the eye movements were still confusing. It was difficult.

田中健さんと一緒のシーンが多かったんですけど、本当によく教えてくださって、実際に”こうやったら”とか、その場でやってくれたのが本当に助かって、あの方に演技指導を受けた感じです。

I had a lot of scenes with Ken Tanaka, and he really taught me very well, and he actually told me what to do and did it on the spot, which was really helpful, and I felt like I was receiving acting guidance from him.

ラブ・シーンがあるんですけどそこを区切りに、何かあったら田中さんに寄りそうような感じでしていました。ゴジラの足に踏みつぶされそうなシーンは、実物の足でやったんですけど、とても緊迫感があって、もう最後の撮影の頃だったんですけど、こんなイメージなのかなって思いましたね。

There’s a love scene, but I felt like if something happened to me, I would turn to Mr. Tanaka. The scene where Godzilla is about to crush something with his feet was done using real feet, and it had a very tense feeling, and even though it was around the time of the final shooting, I wondered if this was the image.

橋本監督はとてもやさしい方で押さえつける感じじゃなく、やさしく教えていただきました。

Director Hashimoto was a very kind person and taught me in a gentle manner without putting me down.