Making of Godzilla -1.0 Ginza

11.14.2023

1. 東京に上陸し、銀座4丁目の交差点付近で暴れるゴジラ

1. Godzilla lands in Tokyo and rampages near the Ginza 4-chome intersection

①山崎監督が描いた絵コンテ。シーンのおおまかなイメージで絵が描かれている。②コンテを基に作られたプリビズ。この段階に入るとカメラレンズや構図、ゴジラと手前の人々との距離感まで、実写の撮影班、CGスタッフの間で細かい撮り方が決め込まれていく。③マツダビルの屋上で、ゴジラ襲来をレポートする報道陣の芝居をグリーンバックの前で撮影。俳優たちがゴジラを見つめる目線の高さなどが重要になる。④CGで作ったゴジラと破壊された建物のグレーモデル。画面に描かれるものの形が、ここで決定する。⑤破壊によって周囲に充満する煙のエフェクトを付ける。煙をゴジラのどこを隠すほど濃くするかなど、その加減によってリアリティが生まれる。⑥CG調整用に色分けされたマスク。これを指標に細かい部分を調整していく。⑦カラーグレーディングを施し、ゴジラと報道陣が馴染んで見えるように色合いを整えた完成画面。

① Storyboard drawn by director Yamazaki. The picture is a rough image of the scene. ② Pre-visualization created based on the storyboard. At this stage, the live-action film crew and CG staff decide on the details of how the film will be shot, including the camera lens, composition, and the distance between Godzilla and the people in the foreground. ③ On the roof of the Mazda Building, we filmed the press reporting on Godzilla’s attack in front of a green screen. The height from which the actors look at Godzilla is important. ④ Gray model of Godzilla and the destroyed building made with CG. The shape of what is drawn on the screen is determined here. ⑤ Add the effect of smoke filling the surrounding area due to the destruction. Reality is created by adjusting the smoke, such as making it thick enough to hide parts of Godzilla. ⑥ Color-coded masks for CG adjustment. We will use this as an indicator to make fine adjustments. ⑦ Completed screen with color grading and colors adjusted so that Godzilla and the press look familiar.