About Godzilla vs Biollante

1.4.2023

⑥ ゴジラが84年に復活して以後、慎重にシリーズ化計画がなされた。新作第2弾は、原案を公募で決めることになった。選考委員は、東宝から田中友幸、松岡功、手塚治虫、夢枕獏石上三登志ら5人であった。多数応募のなか、木暮瞬名義で応募した歯科医師で歯学博士でもある小林晋一郎氏の「ゴジラ対ビオランテ』が最優秀作に選ばれる。それを元に、大森一樹が脚本を執筆し、自らが監督を務めて「ゴジラVSビオランテ」(89年/写真)が作られる運びとなった。小林氏は71年に、自ら描いた怪獣のデザイン画とストーリーを円谷プロに送って、それが「帰ってきたウルトラマン」の第34話「許されざるいのち」のレオゴンのエピソードになった。ビオランテもレオゴンも、同じ植物と動物の合成怪獣だった。

After Godzilla was revived in 1984, a series plan was carefully planned. For the second new work, the original draft was decided by public offering. The selection committee consisted of five members from Toho, including Tomoyuki Tanaka, Isao Matsuoka, Osamu Tezuka, Baku Yumemakura and Mitsutoshi Ishigami. Among many entries, “Godzilla vs. Biollante” by Shinichiro Kobayashi, a dentist and doctor of dentistry who applied under the name of Shun Kogure, was selected as the best work. As a director, “Godzilla vs. Biollante” (1989 / photo) was made. In 1971, Mr. Kobayashi sent his own monster designs and stories to Tsuburaya Productions, which became the episode of Leogon in the 34th episode of “The Return of Ultraman,” “An Unforgiven Life.” Both Biollante and Leogon were synthetic monsters of the same plant and animal.

Source: 絶対ゴジラ絶対, p 106